مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 03:452021-10-27سياسي

فارس من| مردم و مجلس خواستار رفع محرمانگی اموال مسئولان


درحالی که تصویب محرمانه بودن اموال و دارایی های مسئولان در مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده، حالا مجلس یازدهم در تلاش است تا با اصلاح این موضوع، اموال و دارایی های مسئولان را شفاف کند.

- گروه سیاسی خبرگزاری فارس: ماجرای محرمانه بودن اموال مسئولان چندی پیش از سوی برخی رسانه ها در حالی مطرح شد که این مصوبه را صریحا به مجلس یازدهم نسبت داده بودند در حالی آنگونه که و به منظور افزایش اعتماد عمومی مردم به مسئولان جمهوری اسلامی ایران و ارتقای سلامت اداری، آیین­ نامه اجرایی قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران تهیه شده بود که آیین نامه آن هم در سال 98 به تصویب قوه قضاییه رسید.

در ادامه این مطالبه گفته شده: این سامانه دو سال قبل رونمایی شد؛ اما تاکنون گزارشی از آن منتشر نشده است؛ آن هم درحالی که طبق اعلام خود مسئولان قضایی پیش بینی شده بود که 250 هزار نفر شامل این قانون شوند.

به نظر می رسد که بر خود اجرای این قانون هم نظارت دقیقی صورت نمی گیرد و احتمالا بیشتر جنبه صوری دارد؛ چرا که تا این لحظه حتی یک گزارش یا خبر هم درباره مسئولی که به علت عدم درج اطلاعات اموال خود در سامانه مشمول مجازات شده باشد، منتشر نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| مردم و مجلس خواستار رفع محرمانگی اموال مسئولان

فارس من| مردم و مجلس خواستار رفع محرمانگی اموال مسئولان